skip to Main Content

Iako je Google uvek nerado delio specifičnosti svojih algoritama za pretragu, mnogi faktori rangiranja koje Google koristi su univerzalno prihvaćeni. Poznato je da stvari kao što su sadržaj, linkovi, brzina stranice i prilagođenost mobilnim uređajima utiču na to kako će Google rangirati vaš sajt.

Da li je CTR faktor rangiranja?

Ali jedan od spornih parametara je CTR (Click Through Rate). Sporan iz razloga što ga Google ne priznaje za faktor rangiranja, a ipak prostom logikom deluje da mora biti.  CTR je metrika koja upoređuje broj ljudi koji vide vašu stranicu na SERP-u sa brojem ljudi koji kliknu na vašu stranicu. Da li Google koristi CTR kao organski faktor rangiranja, godinama je izazivalo debatu u SEO zajednici, iako je Google u više navrata govorio da CTR nije faktor rangiranja.

 

Šta je tačno CTR i kako se meri?

CTR meri broj ljudi koji kliknu na link u odnosu na ukupan broj ljudi koji su imali priliku da to učine, tj. koji su videli link u rezultatima pretrage. Dakle, ako se link do vaše veb lokacije pojavi u rezultatima pretrage(SERP), a 20% ljudi koji pogledaju taj SERP klikne na vaš link, onda je vaš CTR u tom slučaju 20%.

Svi znaju da je rangiranje veoma važno, i ne treba biti genije pa zaključiti da je biti rangiran na prvom mestu mnogo bolje nego na primer desetom. Ove pozicije svakako utiču i na CTR, odnosno na broj poseta sajtu. Glavni faktor koji utiče na CTR su rezultati organske pretrage i njegova pozicija u SERP-u.

CTR se može proveriti u Google Search Console-i, i to je najčešći i najlakši način da odredite učinak vašeg sajta.

Kako poboljšati CTR?

Optimizacija za CTR zapravo samo znači korišćenje najboljih praksi SEO-a kako bi vaša stranica bila privlačnija korisnicima. Dobar CTR je rezultat dobro skrojene SEO kampanje, a ne uzrok tome. Izrada privlačnih naslova, kvalitetnih metadescription-a i URL adresa koje podstiču korisnike da kliknu na vašu stranicu trebalo bi da budu cilj svake SEO kampanje, bez obzira koje faktore rangiranja Google koristi.

 

Ipak jeste faktor rangiranja?

Jedna od najpopularnijih studija slučaja bila je ona Rand Fishkin-a (tada iz Moz-a), u kojoj je objavio blog i tražio od ljudi da pretražuju određeni termin, a zatim kliknu na njegov link u SERP-ovima. Post na blogu je imao 228 poseta i te večeri je zauzeo prvo mesto u Google-u.

On je tada rekao da ovo nikako nije dokaz da je CTR faktor rangiranja, ali je ipak svoj članak naslovio „Upiti i klikovi mogu uticati na Google-ove rezultate direktnije nego što se ranije pretpostavljalo“. To da je CTR jedan od mnogih faktora koje Google uzima u obzir jednostavno je zdrav razum. Drugim rečima, viši CTR = viša pozicija u Google-u.

Nažalost, nema jasnih dokaza da CTR igra ulogu u Google-ovom algoritmu za rangiranje, a predstavnici Google-a su nekoliko puta zvanično izjavili da to nije signal za rangiranje. Argument je sledeći: Ako bi CTR podsticao rangiranje u pretraživanju, svi bi rezultati bili clickbait.

CTR možda nije direktan signal za rangiranje Google pretrage, ali je njegovo praćenje i poboljšanje i dalje od vitalnog značaja, jer je to metrika koju možete da koristite da biste utvrdili da li je vaš sadržaj uspešan. Iako to na kraju neće biti direktan faktor rangiranja, dobijanje više organskog saobraćaja na veb sajtu je uvek važno.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer