Skip to content

Google navodi nove strategije ciljanja oglasa fokusirane na privatnost koje će zameniti kolačiće za praćenje, oslanjajući se na veštačku inteligenciju i first-party podatke. 

 

Ciljanje oglasa bez third-party kolačića 

Google-ov plan da postepeno ukine kolačiće trećih strana u Chrome-u deo je šire strategije kreiranja Privacy Sandbox sa otvorenim standardima za praćenje korisnika dok istovremeno štiti njihovu privatnost (npr. putem novih API-ja pretraživača kao što su trust tokens – tokeni poverenja), ali se suočava sa teškim izazovima u obliku antimonopolskih istraga.

Kako internet pretraživači budu postepeno ukidali upotrebu third-party kolačića, onlajn oglašivači će morati da traže nove načine da ciljaju oglase bez oslanjanja na trenutne metode praćenja.

Problem sa kolačićima trećih strana nije samo količina ličnih podataka koje prikupljaju ili osetljiva priroda tih podataka – već i to što se svi podaci koje third-party kolačići prikupljaju mogu sastaviti kako bi se kreirali opsežni profili korisnika koji se sastoje od hiljada i hiljada podataka (vaše Google pretrage u poslednjih pet godina, vaše transakcije kreditnom karticom, vaš profil u aplikacijama za upoznavanje i tako dalje).

 

Prelazak u „eru predviđanja“

Tokom nedavnog video snimka Radhika Mani, viši menadžera proizvoda za Google Display Ads, predstavila je Google-ovu viziju budućnosti bez kolačića.

Video dolazi upravo u trenutku kada Google planira da ukine third-party kolačiće u Chrome-u. Kolačići su omogućili oglašivačima da prate korisnike na veb sajtovima kako bi prikazivali ciljane oglase. Ali sa druge strane ovo je izazivalo zabrinutost za privatnost.

Prema Google-ovom istraživanju, 89% korisnika interneta bi više verovalo brendovima ako bi ulagali u tehnologije bezbedne za privatnost.

U budućnosti bez third-party kolačića, trgovci će morati da traže održivije strategije“, rekla je Mani. Ona je ukazala na poboljšanu upotrebu first-party data (podataka prve strane) i integraciju sa novim alatima za očuvanje privatnosti kao što je API za zaštićenu publiku u Privacy Sandbox-u.

API uvodi tehnike kao što su minimalni pragovi za ciljanje oglasa i kraće trajanje skladištenja korisničkih podataka kako bi se ograničilo stalno praćenje. Google kaže da će njegove oglasne platforme integrisati API kako bi održale ciljanje publike uz ispunjavanje ojačanih standarda privatnosti.

 

Ovo ne znači kraj davanju saglasnosti

Naprotiv, vaša veb lokacija će i dalje morati da zatraži i dobije izričitu saglasnost korisnika pre nego što se dozvoli skladištenje bilo kakvih podataka u pregledaču korisnika, bez obzira na to koja tehnologija se koristi; bilo da se radi o kolačićima treće strane, lokalnoj memoriji ili tokenima poverenja.

Vaš veb sajt će i dalje morati da obavesti svoje krajnje korisnike o tehnologiji koju koristite za prikupljanje ličnih podataka, uključujući dobavljača, svrhu i trajanje, i da bezbedno dokumentuje dobijene saglasnosti i da ih obnavlja najmanje jednom godišnje.

 

Nove opcije podataka prve strane

Prema Mani, oglašivači će i dalje praviti liste publike kao do sada. Međutim, očekuje se da će poboljšana veštačka inteligencija pomoći da se popune praznine koje ostavlja manje ekspanzivno praćenje — rešenja kao što su pametno licitiranje i optimizovano ciljanje imaju za cilj da povećaju relevantnost oglasa pomoću internih algoritama.

Mani je navela da je optimizovano ciljanje povećalo konverzije za 50% za neke klijente Google multimedijalnog oglašavanja. Nadogradnjom kampanja na Performance Max Google takođe proširuje mogućnosti first-party data kao što je podudaranje klijenata kako bi omogućio personalizovano ciljanje oglasa na osnovu podataka o klijentima oglašavača.

Nove opcije kao što je PAIR omogućavaju korišćenje first-party data na eksterno objavljenim veb sajtovima.

Google podstiče oglašivače da usvoje ove alatke veštačke inteligencije i mogućnosti first-party data kako bi se pripremili za postepeno ukidanje kolačića.

 

Najveći akcenat na pitanjima privatnosti

Odustajanje od third-party kolačića dolazi usred rastućih zahteva potrošača za jačom zaštitom privatnosti podataka.

Tehnološke kompanije su se suočile sa povećanim nadzorom nad rukovanjem korisničkim podacima, sa praksama poput visoko ciljanog bihejvioralnog oglašavanja koje postavljaju etička pitanja. Postepeno ukidanje third-party kolačića ima za cilj suzbijanje stalnog praćenja pojedinaca na internetu.

S jedne strane, to bi moglo uticati na prihode od digitalnih oglasa. S druge strane, alternativni pristupi ciljanju i merenju mogu popuniti prazninu.

Iako se preciznost ciljanja može smanjiti nakon postepenog ukidanja third-party kolačića, napredak u korišćenju first-party data i optimizacija veštačke inteligencije nude alternative. Za onlajn marketinške stručnjake, ulaganje u automatizovana rešenja zasnovana na saglasnosti je ključno za opstanak u okruženju koje je promenjivo.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    Kontakt Forma.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


    Mobile & Mail.

    Back To Top