Skip to content

Google navodi nove strategije ciljanja oglasa fokusirane na privatnost koje će zameniti kolačiće za praćenje, oslanjajući se na veštačku inteligenciju i first-party podatke. 

 

Ciljanje oglasa bez third-party kolačića 

Google-ov plan da postepeno ukine kolačiće trećih strana u Chrome-u deo je šire strategije kreiranja Privacy Sandbox sa otvorenim standardima za praćenje korisnika dok istovremeno štiti njihovu privatnost (npr. putem novih API-ja pretraživača kao što su trust tokens – tokeni poverenja), ali se suočava sa teškim izazovima u obliku antimonopolskih istraga.

Kako internet pretraživači budu postepeno ukidali upotrebu third-party kolačića, onlajn oglašivači će morati da traže nove načine da ciljaju oglase bez oslanjanja na trenutne metode praćenja.

Problem sa kolačićima trećih strana nije samo količina ličnih podataka koje prikupljaju ili osetljiva priroda tih podataka – već i to što se svi podaci koje third-party kolačići prikupljaju mogu sastaviti kako bi se kreirali opsežni profili korisnika koji se sastoje od hiljada i hiljada podataka (vaše Google pretrage u poslednjih pet godina, vaše transakcije kreditnom karticom, vaš profil u aplikacijama za upoznavanje i tako dalje).

 

Prelazak u „eru predviđanja“

Tokom nedavnog video snimka Radhika Mani, viši menadžera proizvoda za Google Display Ads, predstavila je Google-ovu viziju budućnosti bez kolačića.

Video dolazi upravo u trenutku kada Google planira da ukine third-party kolačiće u Chrome-u. Kolačići su omogućili oglašivačima da prate korisnike na veb sajtovima kako bi prikazivali ciljane oglase. Ali sa druge strane ovo je izazivalo zabrinutost za privatnost.

Prema Google-ovom istraživanju, 89% korisnika interneta bi više verovalo brendovima ako bi ulagali u tehnologije bezbedne za privatnost.

U budućnosti bez third-party kolačića, trgovci će morati da traže održivije strategije“, rekla je Mani. Ona je ukazala na poboljšanu upotrebu first-party data (podataka prve strane) i integraciju sa novim alatima za očuvanje privatnosti kao što je API za zaštićenu publiku u Privacy Sandbox-u.

API uvodi tehnike kao što su minimalni pragovi za ciljanje oglasa i kraće trajanje skladištenja korisničkih podataka kako bi se ograničilo stalno praćenje. Google kaže da će njegove oglasne platforme integrisati API kako bi održale ciljanje publike uz ispunjavanje ojačanih standarda privatnosti.

 

Ovo ne znači kraj davanju saglasnosti

Naprotiv, vaša veb lokacija će i dalje morati da zatraži i dobije izričitu saglasnost korisnika pre nego što se dozvoli skladištenje bilo kakvih podataka u pregledaču korisnika, bez obzira na to koja tehnologija se koristi; bilo da se radi o kolačićima treće strane, lokalnoj memoriji ili tokenima poverenja.

Vaš veb sajt će i dalje morati da obavesti svoje krajnje korisnike o tehnologiji koju koristite za prikupljanje ličnih podataka, uključujući dobavljača, svrhu i trajanje, i da bezbedno dokumentuje dobijene saglasnosti i da ih obnavlja najmanje jednom godišnje.

 

Nove opcije podataka prve strane

Prema Mani, oglašivači će i dalje praviti liste publike kao do sada. Međutim, očekuje se da će poboljšana veštačka inteligencija pomoći da se popune praznine koje ostavlja manje ekspanzivno praćenje — rešenja kao što su pametno licitiranje i optimizovano ciljanje imaju za cilj da povećaju relevantnost oglasa pomoću internih algoritama.

Mani je navela da je optimizovano ciljanje povećalo konverzije za 50% za neke klijente Google multimedijalnog oglašavanja. Nadogradnjom kampanja na Performance Max Google takođe proširuje mogućnosti first-party data kao što je podudaranje klijenata kako bi omogućio personalizovano ciljanje oglasa na osnovu podataka o klijentima oglašavača.

Nove opcije kao što je PAIR omogućavaju korišćenje first-party data na eksterno objavljenim veb sajtovima.

Google podstiče oglašivače da usvoje ove alatke veštačke inteligencije i mogućnosti first-party data kako bi se pripremili za postepeno ukidanje kolačića.

 

Najveći akcenat na pitanjima privatnosti

Odustajanje od third-party kolačića dolazi usred rastućih zahteva potrošača za jačom zaštitom privatnosti podataka.

Tehnološke kompanije su se suočile sa povećanim nadzorom nad rukovanjem korisničkim podacima, sa praksama poput visoko ciljanog bihejvioralnog oglašavanja koje postavljaju etička pitanja. Postepeno ukidanje third-party kolačića ima za cilj suzbijanje stalnog praćenja pojedinaca na internetu.

S jedne strane, to bi moglo uticati na prihode od digitalnih oglasa. S druge strane, alternativni pristupi ciljanju i merenju mogu popuniti prazninu.

Iako se preciznost ciljanja može smanjiti nakon postepenog ukidanja third-party kolačića, napredak u korišćenju first-party data i optimizacija veštačke inteligencije nude alternative. Za onlajn marketinške stručnjake, ulaganje u automatizovana rešenja zasnovana na saglasnosti je ključno za opstanak u okruženju koje je promenjivo.

 

Za još vesti i interesantnih priča posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nemanja Nedeljković– Senior Account Manager @Digitizer

Od 2017. godine. sarađujemo sa Digitizerom. Izuzetno precizna i profesionalna saradnja. Vidmo rezultate, a s obzirom na industriju u koju smo uključeni, puno toga zavisi od marketinga koji Digitizer radi. Rezultati se najbolje vide u količini ljudi koja se javi na intervju. Svaki put kada bih nešto sugerisao, Digitizer tim obavezno uvede izmene u prezentaciju. Naravno da ih preporučujem. Vec su preporučeni.

Filip Slijepcevic
Poente Tehcnical
Rating: 10

Od 2020. godine sarađujemo sa Digitizerom. Saradnja je divna i komunikacija opuštena: zahtev dočekaju za razumevanjem i ispunjavaju ekstremno brzo. Kao merljive rezultate vidimo povećan obim posla. Apsolutno i uvek imam slobodu da ovom timu sugerišem svoje mišljenje. Stalno ih preporučujem.

Lenka Jakimovska
Chicago Waffles
Rating: 10

DermaVille ordinacija sarađuje sa Digitizerom od 2023. godine i mislim da su veoma profesionalni. Sve pohvale. Od konkretnih rezultata vidimo više poseta ka našem sajtu. Da, rado preporučujemo Digitizer!

Danijela Ljubojevic
DermaVille
Rating: 10

Sa Digitizerom radimo od 2019. godine, dakle više od 5 godina. Izuzetno sam zadovoljan brzinom kojom se odgovara mojim nalozima poslatim Digitizer timu. Konkretan rezultat saradnje sa Digitizerom je da mi je web stranica uvek sređena i blagovremeno ažurirana. Sloboda sugerisanja rešenja i razmena mišljenja je od samog početka važila u mom odnosu sa Digitizerom i to je osnova naše saradnje koja postoji i danas posle 5 godina saradnje. Apsolutno bih preporučio drugim kompanijama usluge Digitizera, i to i činim uvek kada mi se ukaže prilika.

Dino Jusufovic
Jusufović & Partners
Rating: 10

S kompanijom Digitizer saradjujemo duže od 5 godina. Saradnja je vrlo pozitivna i produktivna, dobro organizovana i dovodi do postizanja uspeha. U našoj saradnji s Digitizerom vidimo konkretni napredak, posebno u povećanju broja pratilaca na društvenim mrežama, kvalitetnim objavama i korisnim sugestijama za bolju vidljivost naše kompanije. Imamo slobodu da izrazimo svoje mišljenje i sugestije, a Digitizer tim to veoma poštuje i uzima u obzir. Otvoreni su za preporuke i zajedničkim snagama radimo na unapredjenju saradnje. Vrlo rado preporučujemo kompaniju Digitizer. Digitizer tim je divan, saradljiv i uvek odgovori na sve naše zahteve u što kraćem roku.

Marijana Kuzmanovic
Sineks Medical
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od, mislim, samog osnivanja firme Digitizer 2014. god. Divna, dugogodišnja saradnja u kojoj nam tim Digitizera uvek izlazi u susret da ispuni sve naše zahteve u rekordnom roku. Divne ideje i veoma ljubazni saradnici. Sarađujući s Digitizerom uspeli smo da naš sajt podignemo na viši nivo, na društvenim mrežama veči broj ljudi koji nas prati i veći broj klijenata u našim maloprodajnim objektima. Osećam slobodu da Digitizeru sugerišem svoje mišljenje oko saradnje i oni to uvažavaju. Digitizer je kompanija koju preporučujem svima koji žele ozbiljne saradnike. Predivan kreativan tim koji osluškuje vaše potrebe i želje i pretvori ih u stvarnost.

Mira Suhanski
Parfimerija Diva
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2021. godine i pokazali su kao tim da su jako odgovorni, pouzdani i stručni. Pružili su nam profesionalan odnos od starta saradnje sve do danas. Rezultati su konkretni i merljivi. Preporučujem!

Slobodan Stamenkovic
Info Point
Rating: 10

Egrokorr trade i Digitizer sarađuju malo više od 5 god. Naše iskustvo je u jednoj reči: ODLICNO! Konkretne rezultate koje vidimo su mnogo veca posećenost sajta, samim tim i puno novih klijenata. Odavno ih preporučujem i nastaviću!

Marija Perovic
Egrokorr Trade
Rating: 10

Sarađujemo sa kompanijom Digitizer od 2015. godine. Prepoznali smo da su dostupni, ljubazni, spremni za saradnju. Konkretno smo najzadovoljniji sa uslugom Google ads – povećan nam broj poziva direktno sa website-a. Saradnja je korektna i jako smo zadovoljni. Preporučila bih i već preporučujem Digitizer svim kompanijama kojima trebaju njihove usluge.

Bojana Kralj
Message Advertising
Rating: 10

Sa Digitizerom sarađujemo od 2018. godine, od našeg osnivanja. Smatram dosadašnju saradnju savršenom, sa izuzetnim rezultatima. Digitizer rado i uvek preporučujem svim kompanijama.

Igor Vidovic
AirSoft Polygon
Rating: 10

Digitizer i Bianconerri oduvek sarađuju. Fenomalna komunikacija i saradnja, a vidimo rezutlate kao što bolje nalaženje i bolji pregled naše web stranice. Vrlo rado preporučujem usluge Digitizera svima.

Sanja Topic
Bianconeri - Sanja Topic
Rating: 10

Sarađujemo odlično duže od godinu dana i rezultat je povećanje klijenata. Rado preporučujem Digitizer kompanijama.

Olivera Radivojevic
Olja Beauty
Rating: 10

ompanija: Iskra sarađuje sa kompanijom Digitizer oko 3 godine. Naše dosadašnje iskustvo je besprekorno, preko svih očekivanja!!! Rezultati su više nego vidljivi. Apsolutno se dogovaramo oko svega, to je jedini način da se postignu vrhunski rezultati. Naravno, uvek ih preporučujemo.

Miljan Rajovic
Ordinacija Iskra M
Rating: 10

Sarađujemo od 2018. godine i koristimo njihovo znanje i iskustvo i uspeli smo da povećamo i vidljivost na mrežama i online prodaju. Uglavnom me razumeju. Uvek su dobra preporuka.

Jelena Simonovic
Baby Plaza
Rating: 10

Sign Up Now.

Follow.

Chat.

Contact Form.

    ime i Prezime*
    Email*
    Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
    Broj mobilnog telefona
    Kompanija/Organizacija*
    Website
    Šta je potrebno Vašoj kompaniji/organizaciji?
    Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
    Koje rezultate želite da postignete?


      ime i Prezime*
      Email*
      Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
      Broj mobilnog telefona
      Kompanija/Organizacija*
      Website
      Kog datuma želite da zakažete sastanak?
      U koje vreme?


        ime i Prezime*
        Email*
        Da li želite da ostavite broj mobilnog telefona?*
        Broj mobilnog telefona
        Kompanija/Organizacija*
        Website
        Da li znate koje rezultate želite da postignete?*
        Koje rezultate želite da postignete?


        Mobile & Mail.

        Linkovi.