skip to Main Content

Ko god da je imao veze sa dizajnom i izradom sajtova ili optimizacijom istih sigurno se bar nekoliko puta susreo sa pitanjem klijenta kada će njegov sajt da se pojavi u prvim rezultatima pretrage. Možda je baš sada pravi trenutak da se prisetimo stare poslovice „strpljen spasen„. Potrebno je određeno vreme kako bi pretraživači indeksirali sadržaj i dodelili mu adekvatno mesto u rezultatima pretrage. Generalni stav je da je potrebno 4 do 6 meseci da biste počeli da vidite prve rezultate. Imajte na umu da je to period kada počinjete da vidite rezultate, a SEO rezultati vremenom rastu. Rezultati tj. broj poseta sajtu vremenom raste do trenutka kada akcenat prelazi sa rasta na održavanju rezultata.

Važno pitanje koje se ovde postavlja je koliko dugo treba da SEO da rezultate za nove stranice, odnosno koliko vremena treba da bi nova stranice na sajtu bila indeksirana i rangirana. John Mueller iz Google-a pokušao je da da odgovor na ovo pitanje.

Koliko dugo traje SEO za nove stranice?

U jednoj od poslednjih epizoda Ask Googlebot na YouTube-u njemu je bilo postavljeno upravo ovo pitanje, koliko dugo traje SEO za nove stranice na sajtu. Njegov prvi odgovor je možda i očekivano bio u šaljivom tonu: „Sve zavisi“. I upravo je ovo pravi odgovor na pitanje. Ne postoji tačno određeni vremenski okvir u kojem rezultati postaju vidljivi. Takođe mnogi faktori mogu da utiču na to. Ipak, postoji nekoliko načina da se osigura da rangiranje u Google pretrazi neće potrajati duže nego što mora.

Mueller je odgovor na ovo pitanje razdvojio na dva dela: indeksiranje i kako ubrzati crawl-ovanje i indeksiranje stranice. Samo indeksiranje nove stranice je proces koji može trajati od nekoliko sati do nekoliko nedelja. Po Mueller-ovim rečima ukoliko je sadržaj kvalitetan on će biti indeksiran za najviše nedelju dana. Ponekad mogu postoje tehnički problemi zbog kojih indeksiranje traje duže, a ponekad su Google-ovi sistemi zaokupljeni drugim stvarima.

U nastavku odgovora Mueller je dao par saveta i predloga kako se ovaj proces može ubrzati i na šta treba obratiti pažnju. 

 

Sprečite preopterećenje servera

Uverite se da vaš server može blagovremeno da obradi dovoljan broj zahteva. Kada se vaš server uspori, pretraživači obično usporavaju sa njim.

 

Interni linkovi

Interni linkovi su veoma važni za strukturu sajta. Što lakše Google-ovi sistemi prepoznaju koje stranice smatrate važnim, to će lakše dati prioritet indeksiranju tih stranica. Na primer, kod e-commerce sajtova pomaže da imati linkove do novih proizvoda na početnoj stranici, tako da Google ne mora da pretražuje nekoliko kategorija da bi ih pronašao.

 

Izbegavajte nepotrebne URL adrese na sajtu

Pregledajte svoj sajt i uklonite sve URL adrese koje vam više nisu potrebne. Pretraživači se zaglave pokušavajući da otkriju sve URL adrese na nekoj lokaciji i možda će propustiti one na koje želite da obrate pažnju.

 

Neka kvalitet veb sajta bude visok

Postoji mnogo aspekata koje treba uzeti u obzir kada je reč o tome da nove stranice postanu vidljive u Google pretrazi. Što je sajt kvalitetniji, kako po sadržaju, tako i sa tehničke strane, veća je verovatnoća da će njegov sadržaj biti brže indeksiran.

I na kraju, ne postoji garancija da će Google indeksirati bilo koju određenu stranicu. Većina pretraživača puno sadržaja na internetu uopšte i ne indeksira. Čak i kada je nešto indeksirano, to nije nužno prikazano korisnicima. I s vremenom može da ispadne iz indeksa. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer