skip to Main Content

Možda ne igra najatraktivniju košarku, možda ne deluje kao vrhunski atleta, ali brojke su neumoljive, Nikola Jokić jeste MVP. Ili u prevodu najkorisniji igrač (most valuable player) NBA lige. E sad pitate se kakve veze ovo ima sa internet marketingom. Postoji nešto što nazivamo MVP stranice veb sajta. Ili u prevodu najkorisnije stranice sajta. I ponovo su u pitanju brojke koje ukazuju da je baš taj određeni deo sajta najzaslužniji za uspešnost biznisa.

Vaše najvrednije stranice mogu doneti najpozitivniji uticaj na vaš biznis. Ovde saznajte šta su MVP – najkorisnije stranice sajta i kako ih optimizovati. 

Biznisi svih veličina moraju biti u stanju da daju prioritet onim segmentima sajta koji imaju najveći potencijalni uticaj. Dosledno i brzo identifikovanje i optimizovanje vaših najvrednijih stranica je zadatak koji zahteva stalnu pažnju i koji veoma često bude zanemaren.

 

Koje su najkorisnije stranice sajta?

Jednostavno rečeno, najkorisnije stanice sajta su stranice ili odeljci vaše veb prezentacije koji imaju najveći poslovni uticaj. U nekim slučajevima vaše najkorisnije stanice možda još ne postoje. Ovo je nešto što možete otkriti analizom nedostatka sadržaja na sajtu i stalnim praćenjem ključnih podataka analitike.

Za sajtove koji nisu e-commerce, najkorisnije stanice sajta bi tradicionalno uključivali sledeće stranice:

 

  • Početna stranica (Home Page)
  • Kontakt strana
  • O nama
  • Stranice osnovnih usluga
  • Stranice koje pokazuju stručnost (najčešće blog tekstovi)
most-valuable-pages-focus

Za e-commerce sajtove stranice poput početne stranice, kontakt strane, o nama, itd., i dalje su verovatno najkorisnije stane sajta. Međutim, pored njih dodatni naglasak bi trebalo da bude na onim stranicama koje donose prihod.

Često to uključuje mešavinu stranica na nivou kategorije i proizvoda, kako bi proizvodi bili pregledni, lako se pretraživali, uključujući poređenje i ocenjivanje – koji pomažu ljudima da dobiju tražene informacije tokom procesa kupovine.

 

Kako odlučiti na koje stranice se fokusirati?

Najkorisnije stane sajta moraju biti blisko usklađene sa vašim poslovnim ciljevima i načinom na koji se oni ostvaruju na internetu. Vaše najpopularnije stranice nisu nužno i najkorisnije ako ne usmeravaju saobraćaj tamo gde je to potrebno ili ne pomažu vašoj kompaniji da postigne merljiv poslovni rezultat.

Važno je imati dovoljno širok pristup metrikama koje su važne kako biste ih zatim primenili u procesu donošenja odluka.

 

Optimizovanje najkorisnijih stranica sajta

Vrste aktivnosti koje preuzimate tokom optimizacije stranica kojima se bavite treba da su blisko usklađene sa planiranim ciljevima koje ste nameravali postići, svrhom stranice ili određenog sadržaja, kao i drugim faktorima poput marketinškog kanala koji se primenjuje.

most-valuable-pages-optimization

Važno je imati raznovrstan i dosledan način sagledavanja učinka koji obuhvata glavne marketinške kanale i njihovog praćenja zajedno sa jasnim ciljevima. Najkorisnije strane imaju značajan poslovni i komercijalni uticaj i zahtevaju dosledne i pouzdane načine za procenu, usavršavanje i poboljšanje performansi kroz optimizaciju.

Identifikovanje i optimizacija ovih stranica će se na neki način razlikovati, ali postoje dosledni faktori koje treba uzeti u obzir. Uvek gledajte da uskladite najkorisnije stranica sajta sa ciljevima kompanije i svrhom stranice kada su u pitanju metrike i merenje njihovih performansi.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer