skip to Main Content

Lep, funkcionalan i dobro optimizovan sajt danas predstavlja standard svakom ozbiljnom biznisu. Ponekad se tokom života sajta javi potreba da neke stvari izmenimo, poboljšamo i učinimo iskustvo korišćenja boljim. Jedna od takvih potreba je da adresu jedne stranice preusmerimo (redirektujemo) na drugu URL adresu, tj. stranicu, za koju smatramo da će pružiti bolje korisničko iskustvo i koja će u krajnjoj liniji pružiti više benefita i našem biznisu. Ipak postavlja se pitanje kako redirekcije utiču na SEO, odnosno da li mogu da nanesu štetu sajtu u rezultatima pretrage. Ovo je naročito važno ukoliko imamo stranicu koja je dobro pozicionirana za određenu ključnu reč.

tabla sa strelicom koja pokazuje pravac

Šta je redirekcija stranice?

Redirekcija (preusmeravanje) je termin kojim se označava prosleđivanje jedne URL adrese na drugu. Redirekcija stranice obično znači da stranici dajete potpuno novu URL adresu. Čin redirekcije je prilično jednostavan i često se koristi. Ove redirekcije korisnicima sajta nisu vidljive. Kada se pravilno podesi, desiće se trenutno preusmeravanje koje niko neće ni primetiti. Da bi znali kako redirekcije utiču na SEO važno je znati koji tipovi redirekcija postoje, za šta i kada se koriste. Kada se pravilno izvrše, redirekcije neće naškoditi vašem SEO-u. Sa druge strane, ako se nepravilno izvrše mogu loše uticati na vaše rangiranje u rezultatima pretrage. Postoje besplatni alati pomoću kojih možete potvrditi da li redirekcije funkcionišu kako treba.

Brojni su razlozi zbog koji će vam zatrebati redirekcija. Neki od najčešćih su:

 

  • Originalni URL je neispravan
  • Uvodite SSL sertifikat čime sajt činite sigurnijim
  • Veb stranica više ne postoji
  • Izvodite održavanje na stranici i želite da korisnik dođe do privremenog landing page-a dok se ne izvrše potrebne izmene
  • Izbrisali ste stare stranice za proizvode/usluge koje više ne nudite
  • Menjate CMS platformu
  • Implementirate novu navigacionu strukturu na sajtu

 

Postavljanje redirekcije se može obaviti vrlo brzo i jednostavno pomoću. Morate pronaći odgovarajući .php kod, kopirati ga, a zatim ga kopirati u odgovarajući folder na vašem hostingu. Ovaj kod će koristiti redirekciju 301, koja će voditi posetioca na novi URL, iako je ukucao stari URL. To je lepota redirekcije. Ukoliko je sajt na WordPress-u alat Yoast  još više olakšava postavljanje redirekcija.

 

 

Kako redirekcije utiču na SEO?

Postoje različite redirekcije, a generalno se dele na trajne i privremene redirekcije. Google koristi trajne redirekcije kao snažan signal da ciljana URL adresa treba da bude ona koja se prikazuje u rezultatima pretrage. Nasuprot tome, privremene redirekcije su Google-u slab signal da URL naveden u redirekciji treba da bude onaj koji je prikazan i u rezultatima pretrage. Ovde možete pogledati Google-ove smernice za redirekcije i njihov uticaj na SEO.

redirections-and-seo-seo-impact

Najkorišćeniji tipovi redirekcije i SEO

Najkoršćeniji tipovi redirekcije su 301 i 302. Redirekcija 301 je trajno preusmeravanje koje govori Google botovima da se originalna stranica preselila na novu lokaciju i da originalni URL više ne postoji. Ovo neće samo reći pretraživačima da je originalna stranica promenila lokaciju, već i da se sadržaj koji se nalazi na toj stranici može pronaći na novoj URL adresi. Kada je redirekcija 301 postavljeno, sledeći put kada Google popiše vašu veb lokaciju, ukloniće prethodnu URL adresu iz svog indeksa i zameniti je novom. 301 je verovatno najbolja redirekcija ukoliko već morate da ih koristite na svom sajtu. 301 redirekcija je najefikasniji metod redirekcije za SEO jer ćete moći da zadržite preko 90% vrednosti preusmerene stranice.

Redirekcija 302 je dosta osteljivija iz SEO aspekta i zadržavanja pozicija u pretrazi. To je privremeno preusmeravanje koje se koristi za preusmeravanje posetilaca vašeg sajta na drugu stranicu, ali samo privremeno, jer kasnije planirate da vratite originalnu stranicu. Stav je da se redirekcije 301 i 302 mogu tretirati na sličan način, ali nikada ne možete biti 100% sigurni. Kada se pravilno koristi, preusmeravanje 302 neće naštetiti vašim SEO naporima.

Kada odaberete ovu vrstu redirekcije originalna stranica ostaje indeksirana u Google -u i nikakva vrednost (vrednost linka) se ne prenosi na novu URL adresu, jer Google zna da je to samo privremeno. Tako ćete zadržati rangiranje i autoritet koje ta stranica ima. Problemi obično nastaju kada ljudi ne znaju razliku između redirekcija i izaberu 302 da trajno preusmere sajt. Ako je to ikako moguće, uvek pokušajte da koristite redirekciju 301.

Prilikom preusmeravanja jednog URL -a na drugi, od ključnog je značaja učiniti sve što je u vašoj moći da biste održali SEO vrednost originalne stranice. Već znamo da je sprovođenje 301 redirekcije najbolji način kada želite da zadržite SEO vrednost stranice, jer govori botovima da se stranica trajno pomerila. 

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer