skip to Main Content

Google nam tokom ove godine, a naročito od početka juna, predstavlja mnoge promene koje će uticati na pretragu i optimizaciju veb sajtova i sadržaja koji se nalazi na njima. Jedna od ovih novina je i nova opcija u GSC pod nazivom Search Console Insights, koja je osmišljena kao pomoć vlasnicima veb sajtova kako bi bolje razumeli svoju publiku. Ovo opcija objedinjuje podatke sa Search Console-a i Google Analytics-a u zajedničkom nastojanju da olakša razumevanje postignuća vašeg sadržaja.

Search Console Insights

Search Console Insights je osmišljen kako bi pomogao vlasnicima veb sajtova da razumeju koji sadržaj je naišao na dobar prijem kod njihove publike i kako ga publika pronalazi. Na taj način dobijaju se korisne informacije koje se mogu upotrebiti za bolju optimizaciju kako samog sajta, tako i sadržaja koji se na sajtu nalazi. Vlasnici sajtova sada mogu da pronađu podatke pomoću kojih će moći da utemeljenije donose odluke i menjaju i prilagođavaju svoj sadržaj.

„Search Console Insights je novo iskustvo prilagođeno kreatorima sadržaja i izdavačima i može im pomoći da razumeju kako publika otkriva sadržaj njihovog sajta i šta ima dobar prijem kod njihove publike. Ovo novo iskustvo pokreću podaci iz Google Search Console i Google Anayitics“, kako stoji na zvaničnom sajtu.

Vlasnici sajtova mogu pristupiti opciji Search Console Insghts putem novouvedenog linka na vrhu stranice Overview. Prema najavama uskoro će biti dostupan i iz Google aplikacije za iOS, a predviđena je i podrška za Android aplikaciju.

Podaci u Search Console Insights pomoći će vlasnicima veb sajtova da odgovore na pitanja poput:

  • Koji je sadržaj sa najboljim učinkom i koji je u trending-u?
  • Kako ljudi otkrivaju vaš sadržaj?
  • Šta ljudi pretražuju na Google-u pre nego što posete sadržaj na vašem sajtu?
  • Koji članak upućuje korisnike na vaš sajt i sadržaj?

 

Uvođenje ove novine u Seach Console-u je praćeno skoro pokrenutim Page Experience updateom koji je deo velikog paketa ažuriranja koje ove godine sprovodi Google. Naročito naglasak je na Core Update-u koji je sproveden u junu i julu ove godine. 

Search Console Insights je moguće koristiti bez Google analitike, mada je neophodno povezati ta dva da biste stekli puni doživljaj. Insights je bio u fazi testiranja skoro godinu dana i postepeno će biti predstavljen svim korisnicima Search Console-e u narednim danima.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: search.google.com

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer