skip to Main Content

Pretpostavljamo da bi većina odgovora glasila: Da, naravno! I sami smo bili spremni da potvrdno kliknemo glavnom na ovu tvrdnju. Sve dok nismo dobili suprotnu tvrdnju ni manje ni više nego iz Google-a. Glasovna pretraga nije budućnost pretrage, ili bar ne u onom opsegu u kome je uvreženo mišljenje da jeste.

 

Davno sanjani san

Još 2016. godine Google je pokrenuo Google Assistant omogućavajući novo iskustvo glasovne pretrage koje je obećavalo novi kanal za distribuciju sadržaja. Sve indicije su bile da će ovaj način pretrage preuzeti primat u skorijoj budućnosti. Šta više, 2018. godine objavljen je schema.org structured data specification called speakable koji je bio predviđen za strukturiranje podataka na sajtovima koji objavljuju vesti.

devojka koja priča u telefon i drži kafu u drugoj ruci

“Kada ljudi pitaju Google Assistant (Google pomoćnika) – „Hej Google, koje su najnovije vesti o NASA-i?“, Google pomoćnik odgovara izvodom iz novinskog članka i imenom novinske organizacije. Zatim Google pomoćnik pita da li bi korisnik želeo da čuje još neki novinski članak i takođe šalje relevantne veze na mobilni uređaj korisnika.”, stoji u zvaničnom saopštenju iz Google-a.

Do 2021. Google je objavio dodatnu developer page u vezi sa beta programom Speakable. Izdavači su podstaknuti da dodaju oznake strukturiranih podataka Speakable na svoje stranice kako bi pomogli pretraživačima i drugim uređajima da identifikuju koji delovi sadržaja se mogu izgovoriti.

Opšte shvatanje je bilo da je industrija na pragu novog načina da dođe do novih posetilaca sajta, ali se to nikada nije ostvarilo.

 

Google kaže da glasovna pretraga nije budućnost

U nedavnom podkastu Search Off the RecordJohn Mueller iz Google-a i Martin Splitt razgovarali su o budućnosti pretrage i diskusija je na kraju prešla na glasovnu pretragu.

John Mueller je pitao da li će u budućnosti industrija pretrage morati da se optimizuje za glasovnu pretragu. Martin Splitt nije gubio vreme na gašenje ideje da je glasovna pretraga budućnost. U njegovom odgovoru nije bilo ničeg nedvosmislenog.

natip SEO zaokružen na sredini radnog stola oko kojeg sede ljudi koji pretražuju internet

Na pitanje “Da li će SEO morati da se optimizuju za glasovnu pretragu?“, Martin Splitt je odgovorio: „O Bože, budućnost koje nikada neće biti. Mislim da ne, jer ako smo nešto naučili…”, aludirajući na davnašnji začetak ideje u Google-u o glasovnoj pretrazi. Inspiracija za to je bila čuvena serija Zvezdane staze u kojoj su likovi komunicirali direktno glasom sa računarom i njegovim interfejsom. Dosta godina kasnije stav se značajno promenio.

Splitt -ovo objašnjenje zašto glasovna pretraga neće biti budućnost može odražavati zrelo razumevanje ove tehnologije sada kada smo već nekoliko godina u njoj. On je pomenuo da se promenio „modalitet unosa“ glasovne pretrage, što znači da se promenio način na koji se pretraga doživljava, ali da se deo pretrage koji obrađuje glasovne komande nije promenio, što verovatno znači da SEO specifičan za glasovnu pretragu neće morati da postoji.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer