skip to Main Content

Što bolja pozicija u rezultatima pretrage je želja svakog biznisa. Što je bolja pozicija, to je više saobraćaja na sajtu, a time i više potencijalnih klijenata. U pravljenju strategije često se postavlja pitanje da li je boje ulagati u SEO ili akcenat staviti na Google oglase. O tome više pročitajte ovde. Još jedno pitanje koje se često postavlja je da li Google oglasi utiču na SEO? Bilo da je taj uticaj pozitivan ili negativan. Naročito kada je neka reklama odbijena ili je sadržaj sajta okarakterisan kao neadekvatan.

Google je više puta potvrdio da PPC oglasi putem Google reklama neće direktno pomoći SEO performansama, odnosno rangiranju u organskoj pretrazi. Zamislite samo na trenutak da ako je biznis koristio Google oglase za određeni domen, a to je potom uticalo na njegovo rangiranje. Ne samo da bi to učinilo Google besmislenim, već zamislite sa koliko bi se pravnih problema suočili.

Međutim, to ne znači da ne postoje načini na koje možete koristiti Google oglasi za poboljšanje rezultata SEO -a.

 

Da li Google oglasi utiču na SEO?

Činjenica je da Google oglasi nemaju direktni uticaj na SEO, ali postoji mnogo indirektnih stvari koje Google ne kontroliše u potpunosti, a koje uzrokuju preplitanje između plaćenih i organskih kampanja.

Ako vaši oglasi imaju visok CTR, to je snažan pokazatelj da je to dobro napisan copy, pa možete koristiti isti pristup na celom svom sajtu. CTR je jedan od zvaničnih faktora rangiranja, te će njegovim povećavanjem i pretraživači više vrednovati sadržaj vašeg sajta. A privlačni da ne kažemo „klikabilni“ naslovi koji su se potvrdili kroz Google kampanju, svakako će pozitivno delovati i na celokupni CTR.

do-google-ads-affect-seo-impact-on-seo

Korisnici interneta koji su prethodno bili u kontaktu sa određenim brendom putem plaćene pretrage verovatno će u budućnosti kliknuti i angažovati se i na organskom sadržaju. Ljudi vole da se vezuju za poznate stvari. Ukoliko je neko video vaš oglas, a kasnije vidi vaš link i u organskoj pretrazi, verovatno će biti skloniji da klikne na njega, skloniji da se angažuje, i biće zapravo skloniji konverziji na toj stranici. 

Jedno od najvrednijih preplitanja i upotreba Google oglasa za SEO je istraživanje ključnih reči. Ključne reči su veoma važna osnova i za SEO i za Google PPC kampanju, a bez ciljanja pravih ključnih reči, nećete imati mnogo vrednosti od vaše SEO kampanje. Upravo pozicioniranje za one termine i ključne reči koje su od važnosti za vaše poslovanje jeste i krajnji cilj SEO-a.

Jedna od najvažnijih, ako ne i najvažniji segment kod Google oglasa je da kada korisnik klikne na link vaše reklame dođe na stranu koja ima odličan user experience. Stranica mora da odgovara opisu iz oglasa i mora da da odgovor na ono što korisnik traži. Od skoro Page experience je jedan od javnih faktora rangiranja, te mu stoga treba posvetiti svu dužnu pažnju.

do-google-ads-affect-seo-page-experience

Moramo da podsetimo da je SEO dugoročna igra. Iako može dugoročno dati održive rezultate i isplatiti se, mogu proći meseci, pa čak i godine pre nego što vidite bilo koji od ovih rezultata. Iako Google oglasi neće direktno pomoći vašim SEO performansama, postoje različiti načini na koje mogu indirektno pomoći.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer