skip to Main Content

Postoje brojni faktori koji utiču na optimizovanje sajta i koji mogu da utiču na poziciju u rezultatima pretrage. Jedno od pitanja koje se često čuje je da li Google preferira kraće URL adrese u odnosu na duže? Ovo je mit koji postoji u SEO svetu već dugo vremena.

Dužina URL-a je bila tema diskusije u seriji Ask Googlebot na YouTube-u, a na ovu temu je odgovarao John Mueller iz Google-a.

 

Da li dužina URL-a utiče na SEO?

Pitanje koje je bilo postavljeno glasi: „Da li kraći URL-ovi zaista imaju uticaja u poređenju sa dugim URL-ovima ili je ovo samo još jedan SEO mit?

U Mueller-ovom odgovoru saznajemo da dužina URL-a ne utiče na onaj način na koji neke misle da to čini. Ipak postoji jedan slučaj kada URL dužina ipak utiče na pretragu.

Dužina URL-a nije bitna za SEO, objašnjava Mueller. Osim jedne situacije u kojoj bi mogla da ima određeni uticaj.

Mueller-ova lična preferencija je da zadrži URL-ove ispod 1.000 znakova, jer je na taj način lakše pratiti podatke. „Direktan odgovor je ne. Dužina URL-a nije bitna. Koristimo URL-ove kao identifikatore, nije važno koliko su dugački. Lično, trudim se da budu kraći od 1.000 znakova, ali to je samo da olakšam praćenje. Broj backslash-eva takođe nije bitan.”

 

Dužina važna za kanonizaciju

Jedina oblast Google-ovog sistema rangiranja u kojoj dužina URL-a može da igra ulogu je kanonizacija. Kada više sličnih URL adresa ima isti sadržaj na stranici, Google će konsolidovati sve signale sa tih stranica u jednu URL adresu.

url-length-url-length

Taj URL se naziva kanonski URL i to je ono što korisnici na kraju vide u rezultatima pretrage. U procesu odlučivanja koji URL će prikazati u rezultatima pretrage, Google može uzeti u obzir dužinu URL adresa kao jedan od faktora.

„Trenutno sam svestan samo jednog dela naših sistema gde dužina URL-a igra ulogu – taj deo je kanonizacija. Kanonizacija je ono što se dešava kada pronađemo više kopija stranice na vašem sajtu  i moramo da izaberemo jednu URL adresu koju ćemo koristiti za indeksiranje. Ako pronađemo kraći i jasniji URL, naši sistemi imaju tendenciju da ga izaberu.”

Mueller takođe pojašnjava da kanonizacija nema nikakve veze sa rangiranjem. Ukratko – dužina URL-a može uticati na izgled snippet-a, ali ne utiče na rangiranje u pretrazi.

Ovo ne utiče na rangiranje. Čisto je pitanje koja se URL adresa prikazuje u pretrazi. Dakle, da sumiramo, kada je u pitanju rangiranje u pretrazi, ni dužina URL-a ni broj backslash-eva nisu bitni. Koristite URL strukturu koja vam odgovara i koju možete zadržati na duže staze.“

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

 

Izvor: Searchenginejournal

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer