skip to Main Content

Praćenje parametara iz analitike često može da pruži dragocene uvide o tome koji segmenti sajta funkcionišu dobro, a koje treba poboljšati i popraviti. Jedan od parametara koji možda nosi najviše nedoumica je bounce rate. Šta tačno znači i da li bounce rate utiče na rangiranje?

 

Šta je bounce rate?

Bounce rate (stopa napuštanja početne stranice) je procenat poseta sajta sa angažovanjem samo na toj jednoj stranici koja je posećena. To znači da Google analitika zapravo prati broj posetilaca koji dođu na stranicu sajta i napuste je bez gledanja bilo koje druge stranice ili angažovanja na toj stranici na bilo koji smislen način (ili bar ono što Google smatra smislenim angažovanjem). Visok bounce rate ne znači nužno da morate poboljšati kvalitet svog sajta. Sajt treba da bude dizajniran i osmišljen tako da daje zadovoljavajuće odgovore na upite korisnika, a ne kako bi bounce rate bio što niži.

Bounce rate jedne stranice nije mera koliko vremena korisnik provodi na toj stranici. Veliki deo zabune proizlazi iz ove razlike. Možete imati sjajnu, privlačnu stranicu i visoki bounce rate na njoj jer on ne meri vreme provedeno na sajtu (odnosno na konkretnoj stranici). Na primer, visoki bounce rate na prodajnom landing page-u je u osnovi neizbežan. Visoki bounce rate se svakako se može očekivati i za kvalitetne informativne stranice na kojima korisnici mogu pronaći ono što traže, a zatim nastaviti dalje. Stoga optimizacija za manji bounce rate ne znači nužno da poboljšavate kvalitet svog sajta ili pomažete da on postane korisniji za vaše posetioce.

 

Da li bounce rate utiče na rangiranje?

Koristi li Google bounce rate vašeg sajta i da li bounce rate utiče na rangiranje? Najkraći odgovor je NE! NE UTIČE!

John Mueller iz Google-a je 12. juna 2020. potvrdio da Google ne koristi bounce rate kao faktor rangiranja. „Mislim da ovde postoji malo zablude da posmatramo stvari poput bounce rate-a u analitici kada je u pitanju rangiranje sajtova, a to definitivno nije slučaj.

is-bounce-rate-ranking-factor-ranking-factor

I ovo je svakako istinita tvrdnja. Bounce rate nije direktni faktore rangiranja. Ipak, u mnogim slučajevima može biti indikator da nešto na sajtu nije dobro, čim korisnici nakon posete jednoj strani nemaju dalju interakciju sa sadržajem sajta.

Ipak, Bounce rate široko varira u različitim industrijama i različitim sekcijama sajta. Prema jednom istraživanju blogovi imaju bounce rate od 70-90%, sajtovi koji prezentuju određeni sadržaj oko 40-60%, a veb lokacije sa uslugama samo 10-30%. Ne bi imalo smisla da Google kažnjava određene vrste sajtova ili stranica na osnovu bounce rate-a, ako svrha stranice nije da vodi korisnika kroz ostatak sajta.

Pored toga mnogi sajtovi i ne koriste Google analitiku, tako da u njihovom slučaju bounce rate i nije dostupan kao informacija Google-u. Ne samo da postoje sajtovi koji ne koriste bilo koju vrstu analitičkih alata, već i od onih koji koriste analitičke alate, ne koriste svi Google analitiku. Čak i sa analitikom koju Google može pratiti, teško je do kraja utvrditi šta ona zapravo znače jer je svaka situacija i sajt drugačiji.

 

Za još vesti i interesantnih priča iz digitalnog marketinga posetite našu blog stranu ili zapratite naš Instagram profil.

Made by Nebojša Radovanović – SEO Expert @Digitizer