fbpx

Šta (ne)treba da preduzmete nakon promene algoritma društvenih mreža

U svetu marketinga promena algoritma društvenih mreža je uvek udarna vest.

 

Zbog velike zavisnost brendova od društvenih mreža kao marketinškog kanala, algoritam i njegova najmanja promena vezuje ruke marketarima.

 

Evo nekih saveta šta bi trebalo raditi kada neka društvena mreža odluči da promeni način distribucije sadržaja.

Budite kornjača, a ne zec

Često početna panika koju izazovu promene i ishitrene odluke koje se u tom trenutku donesu, mogu doneti više štete nego koristi. Ostanite pribrani i pažljivo analizirajte uticaj promena, i tek tada možete odlučiti o merama prilagođavanja vaše strategije. Ove promene će biti zasnovane na stvarnim rezultatima, a ne na glasinama.

business decision

Proučite sve faktore

Algoritam može uticati na vaš uspeh i pozitivno i negativno, ali isto tako mogu uticati i mnogi drugi faktori- tip i kvalitet sadržaja, kvalitet ili ključni događaji. Najvažnije je da razumete kakvi su rezultati vašeg nastupa na društvenim mrežama i koji faktori utiču na njegove performanse.

Budite vispreni

Velike promene u algoritmu su idealno vreme za testiranje različitih pretpostavki. Isprobajte neke eksperimente čiji neuspeh neće imati preveliku štetnost za biznis, i zaključite šta radi, a šta ne. Najbolje bi bilo kada bi sproveli zasebni eksperiment za svaku društvenu mrežu pojedinačno. Ovo bi vam omogućilo mnogo dublje razumevanje kako bi vaš sadržaj trebalo prilagoditi.

Iskoristite promene za rast

Prilagodite se. Kada vam na primer opadne organski reach, probajte sa većim brojem akcija. To će svakako malo pomoći. Za početak. Zatim bacite akcenat na saradnju sa influnserima i izradu zajedničkog contenta-a. Ovo će vam obezbediti više pominjanja i šerovanja, i daće još bolje rezultate od prvog koraka. Ukoliko društvene mreže počnu da forsiraju video sadržaje na vrh pretrage, počnite da proizvodite više video sadržaja. Ovo je svakako mnogo posla, ali će i rezultati biti mnogostruko bolji.

business growth

Sakupljajte, promišljajte i po mogućstvu menjajte

Neka vaš marketinški tim održi konsultantski sastanak na kome će svi zajedno odlučiti šta treba menjati. Promene svakako mogu biti bolne, ali one su neminovnost. Stvar od kritičnog značaja u ovom svetu neprestanih promena je da imate različite metode i kanale kojima dopirete do svojih klijenata- SEO, društvene mreže, SEM, plaćene reklame, e-mail, itd. Na ovaj način vaš KPI neće biti odmah ugrožen promenama koje sprovede bilo koja platforma.

business analysis

Konstantno analizirajte

Neophodno je da konstantno pratite analitiku, čak i kada nema nikakvih promena u algoritmu. Kao što smo već naglasili, najvažnije je da ne paničite. Ne treba srljati u promene zato što je neophodno vreme da bi ste razumeli promenu algoritma. Analitika će vam u ovome biti svakako od velike pomoći.

Praktikujte A/B testiranje

Vodite računa o glavnim indikatorima vašeg nastupa i kako promene algoritma utiču na željene akcije. Povremeno je neophodno da sprovedete A/B test, da vidite koja strategija daje bolje rezultate.

Istražite šta vam nedostaje

Jednom kada shvatite koje su sve promene uvedene i zbog čega, identifikujte praznine koje sada postoje u vašoj strategiji. Kada ustanovite šta nedostaje prilagodite vaš sadržaj i strategiju prema tome.

Istražujte

Reagovanje na promene u trenutku kada se dogode će vas siguno dovesti do ludila. Nastavite disciplinovano i postojano da izlazite u susret potrebama vaše publike. Nemojte juriti za svakom novom idejom. Bolje se posvetite temeljnom istraživanju kako da unapredite strategije koje trenutno koristite.

Razlikujte promene

Kada društvena mreža promeni svoj algoritam, neizbežno je da ćete teže uočiti kuda ide organski reach, ali sama suština ipak ostaje ista. Algoritam koji promeni favorizovani vid content-a će svakako zahtevati i promenu strategije, ali update koji menja ono od čega će se sastojati engagement se jednostavno prihvati kao novi normalni način funkcionisanja.

 

Pratite i odgovarajte na reakcije vaše publike, a ne algoritma. Nećete verovati koliko malo neka promena algoritma može uticati na vaš posao ukoliko sve vreme ostanete fokusirani na ono što pali kod vaše publike. Koristite i kvalitativni feedback,a ne samo kvantitativni.

Pitajte se zašto

Iza svake promene algoritma postoji određeni razlog. Da li je razlog migracija publike sa platforme i pokušaj da se ista privoli nazad? Ili je možda pretrpanost marketinškim sadržajem koji guši sistem. Šta god da je razlog, trebalo bi da se uverite da niste i vi razlog takve promene i da odlučite koji je pravi kurs da bi nastavili sa privlačenjem publike.

Idite putem kojim se ređe ide

Uvek razmišljajte šta je ono što će vas izdvojiti od drugih. Kada god se desi neka promena, svi počinju da primenjuju istu novu strategiju. U realnosti, najuspešniji ljudi na društvenim mrežama, su oni koji razmišljaju šta je ono što mogu da urade drugačije od drugih.

content management system

Držite se plana

Ovo nije lako. Opet sa druge strane i nije tako teško. Vratimo se planu: Šta je razlog zbog koga smo pogođeni na prvom mestu? Šta je potrebno ( u prevodu koliko para) da održimo nivo aktivnosti potreban da ostvarimo naše ciljeve? Koje je najbolje rešenje? Zatim uporedite ova dva aspekta. Nekada će biti potrebne samo suptilne promene, a nekada promena celokupne strategije.

Postanite imuni na algoritam

Na kraju krajeva sve promene u algoritmu se rade da bi poboljšalo krajnje iskustvo korisnika. Vaša strategija bi trebalo da se temelji na konstantnom proizvođenju kvalitetnog i korisnog content-a. U igri jurnjave sa algoritmom ne možete pobediti, ali u igri kreiranja sjajnog sadržaja možete.

Vodite računa o krajnjem cilju

Kreiranje strategije koja sve vreme ima u vidu širu sliku onoga što želite da postignete je ključ uspeha. Održavajte neprekidnu komunikaciju sa vašom publikom o onome šta je njihova potreba, i na taj način izbegnite žongliranje sa društvenim mrežama.

Ne igrajte se

Ukoliko mislite da ćete izigrati algoritam, igrate pogrešnu igru.

Odustanite

Ne, naravno da ne mislimo da treba da odustanete od vašeg nastupa na Internetu. Odustanite od vijanja sa neprestanim promenama algoritma na društvenim mrežama i posvetite se onome što smo već naglasili. Proizvodite kvalitetan sadržaj, ulažite u optimizaciju kako vašeg sajta, tako i samog sadržaja, a rezultati na duže staze će svakako doći.

 

Ukoliko vam sve ovo deluje suviše komplikovano i teško iskusni tim Digitizera je tu da vam pomogne sa osmišljavanjem kvalitetnog nastupa i strategije. Pozovite nas!

Made by Mladen Radosavljević – Senior Account Manager @Digitizer